Veneilijän Verkkokaupan sopimus-, tilaus-, -palautus ja takuuehdot.
Veneilijän Verkkokauppa.fi on Waltic Oy:n (0116034-8) ylläpitämä markkinapaikka. Veneilijän Verkkokauppa myy veneilytuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille(myöhemmin asiakas) Suomessa. Olemme sitoutuneet noudattamaan toiminnassamme kuluttajansuojalainsäädäntöä. Seuraavia ehtoja sovelletaan Veneilijän Verkkokaupan ja asiakkaiden välisessä kaupassa.
1.1 Tilausta tehdessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Veneilijän Verkkokaupan asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Asiakastietoja ei luovuteta edelleen kolmansille osapuolille. Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.
1.2 Tilauksien tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on kuitenkin suositeltavaa. Lue miksi asiakkaaksi rekisteröityminen kannattaa(TODO).
1.3 Veneilijän Verkkokaupan tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolella tuotekortissa mainittuihin tietoihin. Tuotekortista ilmenee mm. tuotteen soveltuvuus sekä tekniset tiedot. Mikäli tuotekortissa on selkeitä tuotetietovirheitä, on asiakkaalla sekä Veneilijän Verkkokaupalla oikeus perua tilaus. Mikäli tuotetekstissä on ristiriitoja, on kuluttajan tiedusteltava asiaa ennen tilaamista. Päätösvalta tuotesisällöstä ja ristiriitojen ratkaisusta on myyjällä. Kuvat ovat suuntaa-antavia ja tuoteteksti on etusijalla. Kuva voi poiketa tuotteesta.
1.4 Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä noudattamaan tässä sopimuksessa mainittuja sopimusehtoja.
2.1 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse (puhelin 020 7558926). Asiakas sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2 Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Veneilijän Verkkokauppa on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen (kts. kohta 2.4.).
2.3 Asiakkaalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4 Veneilijän Verkkokaupalla on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteella on ollut verkkokaupassa selkeästi virheellinen hinta kuluttajalle inhimillisestä tai teknisestä virheestä johtuen.
2.5 Pidätämme oikeuden vaihtaa tuotteen vastaavaan ja vähintään yhtä arvokaaseen tuotteeseen. (Esim. markkinoille tulleeseen uuteen malliin)
Kaikkiin verkkokaupan hintoihin sisältyy alv. 24 % (tai alv. 10 % karttasarjat ja kirjat). Toimitushinnat lasketaan jokaiselle tilaukselle erikseen. Hinnat ovat nähtävissä ennen tilauksen maksamista. Pidätämme oikeuden hintamuutoksiin inhimillisten virheiden takia.
Käsittelemme tilaukset yleensä viimeistään seuraavana arkipäivänä niiden saapumisesta. Ruuhka-aikoina tilausten käsittely ja toimitusaika saattavat pitkittyä.
Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika yhdestä neljään (1–4) arkipäivää tai erikoistuotteissa, jotka vaativat esim. käyttöönottohuollon tai kasaamista, yhdestä seitsemään (1–7) arkipäivää.
Mikäli tuote on tilaustuote, on arvioitu toimitusaika kolmesta seitsemään (3-7) arkipäivää tai viidestä neljääntoista (5-14) arkipäivää. Tuote tilataan Veneilijän Verkkokaupan toimesta joko maahantuojalta tai tukusta viimeistään tilausta seuraavana työpäivänä. On mahdollista, että tuotteita ei löydy kyseisiltä tahoilta välittömästi. Veneilijän Verkkokauppa ei vastaa toimitusviiveistä, jotka johtuvat maahantuojan tai tukun tuotteiden puutteista tai toimitusviivästyksistä tuotteiden kohdalla, jotka eivät ole varastossamme.
Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä sovittava erikseen Veneilijän Verkkokaupan kanssa puhelimitse, sähköpostitse tai myymälässä. Veneilijän Verkkokauppa toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
Mikäli kuluttaja ostaa useampia tuotteita, joille Veneilijän Verkkokauppa on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
Kaikki Veneilijän Verkkokaupan toimitukset tapahtuvat Suomen Postin tai Matkahuollon välityksellä, elleivät kuluttaja ja Veneilijän Verkkokauppa muuta erikseen sovi.
Valittavat toimitustavat tilattavista tuotteista riippuen:
Asiakkaan valitsemat toimitustavat voidaan muuttaa tarvittaessa, jos tuotteita ei voida toimittaa kyseisellä tavalla esimerkiksi kokonsa vuoksi.
Posti lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestillä Postipaketti-asiakkaille, jos tilaajan matkapuhelinnumero on annettu oikein tilausvaiheessa.
Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella täältä:
- Posti: https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/#/
- Matkahuolto: https://www.matkahuolto.fi/pakettipalvelut/lahetysten-seuranta/#.XDNMcc1x1PY
Huom! Jos asiakas jättää noutamatta tilauksen Postista/Matkahuollosta ja tilaus toimitetaan takaisin lähettäjälle, pidätämme oikeuden vähentää palautuksesta aiheutuneet kulut asiakkaalle palautettavasta summasta.
VAK-tuotteet (vaarallisiksi aineiksi kuljetuksissa kuuluvat, kuten kemikaalit) kuljetetaan Postin ja Suomen lain vaatimien rajoitusten mukaisesti. VAK-lähetykset jaetaan asiakkaille klo. 14 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään säilytettäväksi lähimpään kuljetuksia hoitavaan terminaaliin. Ei asiakaspalautusmahdollisuutta. Aerosolien kohdalla tilauksen maksimimäärä saa olla 1 litra. Maalien ja muiden VAK-tuotteiden tilauksien maksimimäärä saa olla 5 litraa.
Verkkopankkimaksut: Nordea, NordeaBusiness, Osuuspankki, Danske Bank, S-Pankki, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Handelsbanken B2B ja Ålandsbanken.
Kun tuotteet maksetaan Paytrailin maksutapojen kautta, Veneilijän Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Veneilijän Verkkokauppa vastaa ainoastaan tuotteen markkinoinnista, toimituksesta sekä mahdollisten reklamaatioiden hoitamisesta. Reklamaation voi tarvittaessa tehdä myös Paytrail Oyj:lle.
Paytrail Oyj välittää Maksupalvelulain 290/2010 mukaisesti maksun summan WBC Veneilijän Verkkokauppalle. Tieto maksusta toimitetaan maksun saajalle / toimittajalle välittömästi.
Visa, Visa Electron ja MasterCard -maksuissa Paytrail Oyj toimii tuotteen myyjänä.
Paytrail-tilin kautta tehtävissä korttimaksuissa maksutapahtuman sopimusosapuolina toimivat Paytrail ja kortin haltija.
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Maksun vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj. Maksun tilityksen saaja: WBC Veneilijän Verkkokauppa.
Veneilijän Verkkokauppa vastaa verkkokaupassaan olevien tuotteiden markkinoinnista, myynnistä, toimituksesta ja mahdollisista reklamaatioista. Kun asiakas valitsee maksutavaksi Klarnan, siirtyy rahaliikenne asiakkaan ja Klarnan väliseksi asiaksi.
Jos Veneilijän Verkkokauppa ja asiakas päätyvät purkamaan kaupan osittain tai kokonaan, Veneilijän Verkkokauppa ilmoittaa tästä Klarnalle, joka palauttaa rahat asiakkaalle.
Huom! Tiedustelut rahojen palautumisen ajankohdasta Klarnan asiakaspalveluun.
Klarna maksa heti
Klarnan maksa heti on nopea ja helppo maksutapa, jossa voit valita joko verkkopankkimaksun tai korttivaihtoehdon. Voit maksaa kaikkien suomalaisten pankkien debit- ja credit-korteilla tai Visa Electron –kortilla, mikäli olet aktivoinut verkkopankissasi Electron-korttisi verkkomaksuominaisuuden. Verkkopankkimaksaminen onnistuu Klarnan kautta Maksa heti- palveluna seuraavien pankkien verkkopankissa: S-pankki, Aktia, Danske Bank, Osuuspankki, Nordea ja Säästöpankki, POP-pankki, Ålandsbanken, OmaSP, Handelsbanken, SEB
Klarna maksa myöhemmin
Klarnalla saat 30 päivää kulutonta ja korotonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen lähettämisestä. Tämä tarkoittaa, että vastaanotat tuotteen ennen kuin sinun tarvitsee maksaa sitä. Laskun eräpäivää on mahdollista siirtää lisämaksusta Klarnan sivuilla.
Klarna osamaksu
Klarnan osamaksu ei vaadi monimutkaista rekisteröintiä tai erillistä luottohakemusta. Jotta voit valita laskun tai osamaksun tilauksen maksutavaksi, tulee sinun syöttää henkilötunnuksesi kassalla Klarnan maksupohjaan. Luottopäätös tehdään heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella, jonka jälkeen voit valita sinulle sopivimman erämaksusuunnitelman.
Tutustu Klarnan ehtoihin täällä.
Asiakkaalla on oikeus palauttaa verkkokaupan kautta tilatut käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen, tuotepakkauksen, kaikkien mukana tulleiden tarvikkeiden ja ohjeiden on oltava kunnossa. Tuotteen arvo alenee ja hyvitys pienenee, jos tuotteessa on selviä käytön jälkiä tai pakkauksesta puuttuu jotain.
Palautusoikeus ei koske VAK-tuotteita, metritavaraa, erikoistilaustuotteita, lahjakortteja, outlet-tuotteita ja elektronisia karttakortteja, joiden pakkauksen sinetti on avuttu.
Myymälästä ostetuilla käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän vaihto-oikeus ostopäivästä laskien.
Paketin noutamatta jättäminen Postin tai Matkahuollon toimipisteestä ei ole sama asia kuin tilauksen peruminen. Jos asiakas jättää noutamatta tilauksen Postista/Matkahuollosta ja tilaus toimitetaan takaisin lähettäjälle, pidätämme oikeuden vähentää palautuksesta aiheutuneet kulut asiakkaalle palautettavasta summasta.
Palautuksesta täytyy tehdä aina sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä osoitteeseen: tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi.
Lisää palautusilmoitukseen tilausnumero, tilaajan nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä palautuksen syy (viallinen tuote, tuotteen vaihto, jne.) sekä tilinumero mahdollista rahan palautusta varten.
Odota asiakaspalvelumme vastausta ennen kuin lähetät palautettavan tuotteen takaisin!
Matkahuollon asiakaspalautusnumero: 9530781 Postin asiakaspalautusnumero: 616186
7.1 Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäolleessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.
8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa (14pv:n sisään paketin vastaanottamisesta) Veneilijän Verkkokauppalle, joko sähköpostitse tilaukset@veneilijanverkkokauppa.fi, puhelimitse 020 755 8913 tai postitse osoitteeseen Veneilijän Verkkokauppa.fi Veneentekijäntie 16 00210 Helsinki. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Veneilijän Verkkokaupan antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen.
9.1. Veneilijän Verkkokauppa ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Veneilijän Verkkokauppa vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Veneilijän Verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.